November 5-e fontos nap a Média Tanszék történetében. Ekkor érkezik a kreatívgazdaság-gyakorlatok kurzusra a 100. meghívott előadó, aki ezúttal Hassan Szihám lesz.
November 5-én Hassam Szihám tér vissza az egyetemre: a tanszék kreatívgazdaság-gyakorlatok óráján ő lesz a 100. meghívott előadó. Az ő segítségével a reklámszakma világába pillanthatnak be a hallgatók: arról lesz szó, hogy mi kell ahhoz, hogy megszülessen egy kreatív kampány, milyen feladatrészek, tartalmi elemek vannak, és hogyan érdemes hozzákezdeni a brief alapján a megvalósításához.
Szihám két szálon is kötődik az ELTE-hez: 2013-ban végzett az ELTE Média mesterszakán, illetve az arab tanszéken is tanult. Jelenleg a reklámszakmában dolgozik szabadúszóként. Szakterülete elsősorban a social media, korábban azonban a média más területeiben is kipróbálhatta magát: PR-osként, illetve újságíróként is dolgozott, többek között a Népszavánál, és a HírExtránál. Ezen kívül pedig az LMP belső kommunikációjának koordinálásában is szerepet vállalt, több mint egy éven át.
A Tanszék kreatívgazdaság-gyakorlatok órája négy éve indult, azóta minden félévben felvehető szakszeminárumként. A kurzusra minden héten más-más ELTE Médiás alumni jön vissza előadást tartani a kreatívipar egy-egy szegmenséről. A hallgatók így változatos szakterületeket ismerhetnek meg, és gyakran a kulisszatitkokról is hallhatnak egy cég mindennapi működésével kapcsolatban. Az órákra való bekerülés feltétele az adott témához kapcsolódó, előadó által megszabott házi elkészítése, az előadó pedig ezután kiválasztja az általa legjobbnak ítélt munkákat.
Az őszi félévben eddig olyan szakemberekkel ismerkedhettek meg a diákok, mint Kováts Mihály, az RTL Híradó szerkesztője, Tóth Flóra, a WMN videóproducere, vagy Gunther Dóra, a Mindspace kreatív munkatársa. De arról is képet kaphattak, hogy mit csinál egy marketing account menedzser, vagy hogyan működik egy közösségi stúdió a fenntarthatóság jegyében.
Nyitókép: Unsplash