alumni interjú

Folyamatos pörgés és precizitás: Interjú Mihály Zsófia PR projectmenedzserrel

Mihály Zsófia 2015-ben végzett az ELTE média szakán, majd a PS:PRovocative PR ügynökségnél helyezkedett el. Csapatában jól teljesített, munkájukat Sándor Imre PR díjjal is elismerték. Jelenleg az Avantgarde Groupnál dolgozik, ahol többek között a L’Oréal vállalati kommunikációjában vesz részt, valamint az Apollo Tyres és az Aldi Karrier oldalának Facebook menedzsmentjét is aktívan támogatja. Mi kellett ahhoz, hogy ennyire fiatalon ilyen nagy cégek kommunikációján dolgozhasson? Az interjúból kiderül.

Az Avantgarde Groupnál dolgozol, mint PR projektmenedzser.  Mi egészen pontosan a feladatod?

A feladatkörömet elsősorban az ügyfeleink igényei alakítják. A mindennapjaimban a hagyományosabb PR tevékenységek, a közösségi média menedzsment, rendezvényszervezés és adminisztratív feladatok is a munkám részét képezik. A L’Oréal az egyik ügyfelem, ahol a vállalati kommunikáció kezelésében segítek. Ehhez egy mindennapos médiafigyelés is tartozik, a hagyományos sajtó mellett az online portálokat is átnézzük. A figyelés által folyamatos ellenőrzés alatt tartjuk a megjelenő híreket, így mindig képben vagyunk a legfrissebb történésekkel kapcsolatban.

A rendezvényszervezés az egyik kedvenc területem. Habár nagyon összetett, de a befektetett munka maximálisan meghozza a gyümölcsét. Nemrégiben például a Bellozzo étteremnek szerveztünk egy nyitóeseményt a Westendben, amelyen nagyon szerettem dolgozni, és szerintem jól is sikerült.

A jelenlegi ügyfelek mellett az újak kezelése is feladatom. Részt veszek ajánlatok kidolgozásában, amelyeket az adott ügyfél igényeinek megfelelően alakítunk ki, a mi javaslatainkkal és ötleteinkkel kiegészítve.

Mi vezetett téged ahhoz, hogy ezt a szakmát válaszd?

A gimnázium végén gondolkodtam, hogy merre kéne tovább haladnom és láttam, hogy inkább a humán oldal áll hozzám közelebb. Szerettem írni és emberekkel kommunikálni is. Úgy éreztem, hogy a kommunikáció és médiatudomány egy jó választás lehet számomra. A PR-os vonal az egyetem utolsó félévében körvonalazódott, az óráimat is ehhez próbáltam igazítani. Ez a terület közel állt hozzám, így később, mikor munkahelyet választottam is ezen az úton mentem tovább.

Emlékszel egy olyan visszaigazolásra a munkáddal kapcsolatban, ami megerősített abban, hogy jó úton haladsz?

Jó visszaigazolás volt, amikor 2015-ben megnyertük a Sándor Imre PR díjat a Honor mobiltelefonok magyarországi bevezetésével, mivel az én munkám is benne volt, például aktívan közreműködtem a közösségi médiában. Többen dolgoztunk rajta, de akkor éreztem, hogy ez egy jó irány. Mindig törekszem arra, hogy elégedettek legyenek a munkámmal. Szerencsére eddig az is megadatott számomra, hogy olyan ügyfelek kommunikációján dolgozhattam, akikben hiszek is. Az évek során kirajzolódott, hogy a lifestyle az, ami hozzám igazán közel áll.

Hogyan lehet bírni azt a pörgést, ami ezzel a munkával jár?

A szabadidőmben is arra törekszem, hogy minél több helyre menjek el. Szeretek sportolni, utazni, minden héten járunk lovagolni vagy kirándulni a párommal. Én úgy gondolom, hogy ehhez a szakmához ez a pörgés kell, hogy tudj reagálni helyzetekre, és fel tudd venni a ritmust. Meg kell tanulni beosztani az időt, hogy ne legyen káosz. Én „sticky note”-okra írom a teendőimet, a kollégáim poénkodnak is rajta, hogy az egész asztalom egy cetlihalmaz.

Voltak olyan órák az Elte média szakán, amik inspiráltak a későbbiekben? Ha igen, melyek voltak azok?

Az utolsó félévben Hammer Ferenc tanár úr tartott egy nagyon izgalmas órát, ahol egy általunk megálmodott terméket kellett piacra vinnünk, persze csak elméletben. Ki kellett gondolnunk a koncepciót, az üzleti- és látványtervet, majd a csoporttársainknak is be kellett mutatnunk. A prezi.com-ot például ekkor tanultam meg használni, amelynek a mai napig nagy hasznát veszem.A Photoshop, webszerkesztés, a beszédtechnika és a kríziskommunikáció órákat is kiemelném, amelyek a jelenlegi szakmámhoz különösen hasznosnak bizonyultak.

Mit tudnál tanácsolni azoknak, akik szintén erre a pályára szeretnének lépni?

Amit a saját tapasztalatomból látok, hogy fontos a kapcsolati tőke és a sok gyakorlás, valamint a megfelelő tájékozottság. Én azt javaslom, hogy aki szeretne PR-os lenni olvasson minél többet, és járjon nyitott szemmel. Ami még elengedhetetlen az az alaposság és a precizitás. Szerencsére nem vagyunk egyedül mindennel, másoktól nagyon sokat lehet tanulni, érdemes meet upokra és workshopokra is járni.

Az interjút készítette: Pintér Boróka