ELTE Média Műhely

Az ELTE Média szakokon a hallgatók egyetemi kurzusok, projektek, kutatások, események, illetve szakmai együttműködések révén kerülnek kapcsolatba a kreatív gazdaság, azaz a média, a marketing, a PR, illetve más, kommunikációs szakmák szakembereivel, cégeivel, akiktől megtanulhatják és akikkel gyakorolhatják a kortárs kulturális iparágakban fontos tudást, készségeket és hozzáállást.

Kreatívgazdasági gyakorlatok

Minden félévben tartunk ilyen órát. A kurzus óráit más-más, a kreatív gazdaságból érkező fiatal szakemberek tartják. Az óra versenykurzus. Ez azt jelenti, hogy minden előadó kitalál egy olyan feladatot, ami a legjobban megtestesíti azt a tudás-készség-hozzáállás-készletet, ami a legfontosabb az ő szakterületén. Ezt a hallgatók megkapják 1+ héttel az óra előtt. Beküldik a leckéjüket és az oktató kiválasztja a legjobbakat, hogy azokat megbeszéljék közösen az órán és órára is e munkák szerzői mehetnek.

Eddig előadóink voltak többek között Bede Márton, Abodi Dóra, Rényi Ádám, Linczényi Márk és Szigeti Péter, érkeztek hozzánk a Prezitől, az Indextől, a MOL-tól, és a Direkt36-tól is, betekintést nyerhettünk a társadalmi innovációk, a filmproducerkedés, a brandépítés és a műsorgyártás mindennapi gyakorlataiba. Részletek ide kattintva.

 

Műfajismeret – Műhelygyakorlat

Ez ELTE Média legfontosabb mesterség-kurzusa, mely különböző kommunikációs szakterületeket tanít és gyakoroltat a diákokkal. Ezt az órát főként kommunikáció alapszakos és szabad bölcsész BA-s és kis mértékben MA-s diákjainknak tartjuk fenn. A külső óraadók napirendje miatt nem minden téma van meghirdetve minden félévben, ezért az érdeklődő hallgatóknak figyelniük kell, hogy olyan kurzusokat vegyenek fel, amelyek legjobban érdeklik őket.

A 2017 őszi szemeszterének Műfajismeret - Műhelygyakorlat kurzusainak listájáért kattintson ide
A 2017 tavaszi szemeszterének Műfajismeret - Műhelygyakorlat kurzusainak listájáért kattintson ide

Szakmai együttműködőkkel együtt tartott órák és kutatási projektek

  • Invitel –sorozatelemező kutatás, ahol a résztvevők a  téma sokszínűségét és a társadalomra gyakorolt hatásait kutatják.
  • Az Ogilvy szakemberei által tartott órákon ismerhették meg a hallgatók a kommunikációs ipar gazdasági modelljeit és folymatait.
  • A Reklámszövetség és az Independent Media Education Center (IMEC) szakembereivel, marketing és PR képzés.
  • Erdélyi Zsolttal (Superman) vállalkozást, Gát Györgytől tévéproducerkedést, Munk Veronikától (Index és ELTE Média) újságírást tanulhatnak a hallgatók.