Geoládás randiapp, vegán kisokos, animációs esküvői videók, kezdő újságírókat segítő közösségi újság, böngészős lakberendező felület és parkolóhely-pásztázó alkalmazás – a Média és innováció kurzus utolsó óráján, a Demo Day-en jártam.
A szeminárium célja, hogy betekintést nyújtson a hallgatóknak a vállalkozások és a médiapiac trendjeibe, ezzel inspirálva őket saját startup ötleteik megvalósítására. A kurzusról már többször is írtunk: korábban a Mindset Pszichológia alapítója, Partos Bence, majd pedig Hampuk Richárd a Betone Podcast Studio megálmodója tartott előadást az órákon. Ezen az alkalmon én is részt vettem. Mindig úgy éreztem, hogy tőlem meglehetősen távol áll a vállalkozások világa, ennek ellenére úgy léptem ki a videobeszélgetésből, hogy ha vállalkozást nem is, de podcastot mindenképpen indítok a közeljövőben. Na de a Demo Day-ről!
A kurzus utolsó óráján a hallgatók öt percet kapnak, hogy vázolják a félév során kidolgozott ötleteiket. Ezt hívjuk pitch-nek. Ezúttal a kurzus oktatója, Dr. Molnár Bálint és meghívott vendége, Tarcsi Ádám, az ELTE Informatikai Kar kutató munkatársa véleményezték a hallgatók munkáját. Mivel a projektek többségének informatikai fejlesztés is feltétele, ezért lényeges volt, hogy Tarcsi Ádám a szükséges technológiai megoldásokra és az informatikai megvalósíthatóság lehetőségeire is adott visszajelzéseket.
A kiértékelés során szóba került az üzleti modelltől kezdve, a benchmark elemzésen át a validációs folyamatig minden, mi szem-szájnak ingere. Természetesen maga a pitch is minden esetben elbírálásra került. Hamar elfelejtettem, hogy bölcsészkaron vagyok. A PITCHet követő beszélgetés végén, búcsúzásként Tarcsi mindenkitől megkérdezte, hogy szeretné-e továbbvinni az ötletét a megvalósulás rögös útján. Volt aki határozott igennel felelt, de azért a többség habozott egy keveset. Személyes kedvencem kidolgozója sem volt biztos a dolgában.
Az illető a már említett geoládás randiapp ötletgazdája. Az alapötlet szerint az alkalmazás pároknak kínálna randitippeket Budapesten. A csavar a dologban, hogy az ajánlott helyszíneken ,,randidobozokba” csomagolt, vicces feladatokat lehetne megoldani pontokért cserébe, amelyeket később a randihelyeken kedvezményre lehetne váltani. Ez nekem nagyon tetszik, mert nem vagyok egy nagy randiszervező, viszont a reakciókból úgy tűnt, hogy vállalkozói szemszögből sem rossz ötlet, sőt! A PITCH alatt elindult az ötletelés, hogy miként lehetne megoldani a folyamatos tartalomgyártást az alkalmazásba és hogyan lehetne partnereket szerezni. Végülis abban maradtak a zsűrivel, hogy a pitchelés terén még fejlődhet az illető, ha pedig valóban elszánta magát, nyugodtan keresheti őket további konzultációkra.
A Média és innováció kurzus az idei szemeszterben véget ért, de a következő félévben bárki felveheti. Erősen gondolkodom rajta, hogy kéne!
Szöveg: Mátó Zsombor. Képek: Dr. Molnár Bálint, Nyitókép: Unsplash.