Békési Eliza, Blank Nóra és Biki Dominika, az idén tavasszal létrehozott és mára már több mint 40 ezer követővel rendelkező Ezennyi Instagram oldal szerkesztői. Az interjúban, az oldal egyik alapítója, Békési Eliza mesél az Ezennyi létrejöttéről, működéséről, illetve az oldallal kapcsolatos jövőbeli terveikről.
Kik és mikor alapították az oldalt, milyen indíttatásból, illetve kik a jelenlegi szerkesztői?
Az oldalt idén tavasszal, a karantén második hetében hoztuk létre Nórival, Dominika pedig nyáron csatlakozott hozzánk. Az oldal nevét Nóri találta ki, de közösen döntöttünk az ezennyi mellett. Dominika 21 éves és gazdálkodás és menedzsmentet tanul, Nóri 22 éves és kereskedelem és marketing szakos, illetve ő még grafikus is, én pedig 21 éves vagyok és én is gazdálkodás és menedzsmentet szakon tanulok, mindhárman a Pannon Egyetemen, Veszprémben. Így hárman szerkesztjük most az Ezennyit. Az elején egy másik Instagram oldalból inspirálódtunk, bár az az oldal kifejezetten csak pesti diákok számára osztott meg tartalmakat, mi pedig azt szerettük volna, hogy a mi oldalunk mindenkihez szóljon. Mindemellett elég nagy inspiráció volt kezdetekben a Nincsbűntudatom nevű Instagram oldal is. Ő nagyon sokat segített nekünk az elején és sokat kommunikáltunk vele, amíg az ő oldala is élt.
Mikor jött el az a fordulópont, amikor megugrott a követőitek száma?
Amikor elkezdtük az oldalt viszonylag gyorsan jutottunk el sok emberhez, mivel a követőink elkezdték megosztani a bejegyzéseinket, de az egyik nagy fordulópontot az hozta el, amikor egy híres youtuber megosztotta instán az egyik posztunkat. Bish Bharbie (jelenleg 122 ezer YouTube feliratkozó, Instagramon 42 ezer követő) volt az, akinek ezt az első kezdőlökést és még nagyon sokat köszönhetünk, vele a mai napig kapcsolatban vagyunk. Egy másik ilyen fordulópont az oldalunknak a PRIDE hét volt. Ezalatt több híres fiatal magyar social media celebbel is felvettük a kapcsolatot, hogy akarnak-e velünk kollabot csinálni. Többen el is vállalták; az egyik közülük az Instagramról Mészáros Csabi volt, (@csab777, jelenleg több mint 33 ezer követő) vele nagyon sokat beszélünk a mai napig, illetve egy népszerű TikTokos Bogáti Máté is promózta az oldalunkat (@bogatimate, jelenleg több mint 73 ezer követő). Ezek hatására is még több ember ismert meg bennünket. Azóta folyamatosan pörög az oldal és egyre több követőnk érkezik. Naponta körülbelül 300-400 új követőnk szokott lenni, és 30-50-en követnek ki minket.
Hogyan készülnek a bejegyzéseitek, miből nyeritek hozzá az inspirációt, ihletet?
Az összes poszt az érzéseinket tükrözi. Nem igazán tudnánk olyan dolgokról írni, amit nem érzünk át. Itt nagyon jól jön az, hogy hárman vagyunk, és hogy mindannyian eléggé mások vagyunk. Más dolgokat élünk át, más élethelyzetekben járunk, így sokkal sokszínűbb bejegyzések tudnak születni és emiatt sokkal több embert tudunk elérni és megmozgatni.
Mennyire vevők a követőitek a változásokra? Például a designelemeknél: képelrendezés, betűtípus, hátterek, stb.
Semennyire sajnos. Semmilyen szinten nem nyitottak arra, ha valamit meg akarunk változtatni. Amikor régebben volt egy instafeed váltásunk, kicsit színesebbek lettek a hátterek, más betűtípust használtunk, iszonyatosan sok levelet kaptunk, hogy azonnal változtassuk vissza, mert ez így nem illik az oldalhoz. Elég hamar vissza is álltunk a régi designhoz, mert bár részben tetszett nekik ez is, azt akarták, hogy folytassuk a régivel, az újabbat pedig inkább egy másik instaoldalon használjuk, ha szeretnénk.
Jelenleg hányan kezelitek az oldalt és hogyan oszlik meg a munka köztetek? Tervezitek-e bővíteni a csapatot?
Az oldalt hárman kezeljük és mivel számunkra ez inkább már egy barátságprojekt lett, így nem is tervezzük bővíteni a csapatot. Mindennap beszélünk egymással, ezért egyáltalán nem okoz nehézséget az, hogy az oldallal kapcsolatban is beszélgessünk. Mivel mindig másnak van ideje és ereje az oldal szerkesztésére, így sokkal könnyebb minden mással is foglalkoznunk. Amikor tartalmat készítünk az oldalra, akkor Nóri szerkeszti a bejegyzésekhez a képeket, Dominika végzi a különböző háttérmunkákat, és mivel neki nagyon jó problémamegoldó képessége van és ő a leghiggadtabb közülünk, ezért ő kezeli a privát üzeneteket is, én pedig a szövegeket, képleírásokat írom a bejegyzésekhez. A beszélgetésszekciónk az a része az oldalnak, amit különösen nehéz kezelni, mivel napi szinten rengeteg üzenetet kapunk és sajnos nem tudunk minden követőnkkel külön úgy beszélgetni, mintha csak ő írt írna volna nekünk egyedül.
Milyen hatással volt rátok a koronavírus, nehezült a tartalomgyártás? Mivel negatívabb lett a karantén miatt az emberek alaphangulata, ezért változtattatok a tartalmak üzenetén?
Tavasszal az első hullám hatásait nagyon megéreztük. Egy teljesen új helyzet volt akkor ez mindenkinek, és a karantén miatt az emberek folyamatosan online voltak. Most, a második hullámban is érződik, hogy többet vannak otthon az emberek, de már könnyebben feltalálják magukat és nem töltenek annyi időt az Instagramon. Nyilván azért tudjuk mi is, hogy most nem egy átlagos élethelyzetben vagyunk, de az első hullám alatt sokkal több üzenetet kaptunk ezzel kapcsolatban. Többet kellett szórakoztatni őket a sztorikban, de most már kevésbé keresik a társaságunkat, mint akkor. A tartalmak üzeneteit ettől függetlenül nem változtattuk pozitívabbra, mivel mi a saját érzelmeink alapján írjuk a bejegyzéseket. A feltöltések előtt két héttel szoktam megírni a bejegyzések szövegét, de soha nem azt nézem, hogy vajon a követőink mire vágynak, hanem kiírom azt, hogy én mit érzek.
Mennyire érzitek fontosnak az állásfoglalást társadalmi kérdésekben és problémákban?
Mindhármunknak nagyon fontos az, hogy állást foglaljunk különböző társadalmi kérdésekben. Politikai témájú kérdésekben nem osztunk meg semmilyen tartalmat az oldalon, illetve az olyan kérdésektől, amik nem teljesen fekete-fehérek, inkább elhatárolódunk. Az olyan, sokakat érintő fontos témákban, mint például az abortusz és a melegjogok, nyilvánvalóan mindig állást foglalunk. Ilyenkor erőteljesen ki is fejezzük, hogy mi az amit támogatunk és mi az amit nem. A követőink véleménye megoszlik az ilyen kérdéseket illetően, ilyenkor azért a kommentekben és privát üzenetekben is szoktak viták lenni.
A jövőben tervezitek, hogy más közösségi médiafelületre is átviszitek az Ezennyit? Ha igen, ezt hogyan tervezitek, ha nem, miért?
Már beszéltünk arról, hogy más felületre is átmennénk, de végül ebbe még nem vágtunk bele, mert nem éreztük eléggé azt, hogy a követőinknek igénye lenne rá. Egyelőre elég számunkra az Instagram, bár nem zárkózunk el attól sem, hogy a jövőben a Facebookra vagy esetleg a YouTube-ra átmenjünk. Ha később úgy éreznénk, hogy az emberek nem csak a posztjainkra, hanem ránk is kíváncsiak, akkor lehet, hogy átmennénk az oldallal a YouTube-ra.
Ilyen magas követőszám mellett van kilátás arra, hogy a jövőben legyenek Ezennyis kiegészítők, esetleg pólók, pulcsik? Szerinted mennyire lennének vevők erre az emberek?
Próbálkoztunk már a póló- és pulcsigyártással is, de sajnos mindig valami rajtunk kívül eső akadályba ütköztünk. Nem zárkózunk el ettől, valószínűleg előbb vagy utóbb sor fog kerülni arra, hogy saját, kreatív holmikkal rukkolunk elő a követőinknek. Nagyon örülnénk neki, ha egyszer sikerülne ezt megvalósítanunk, emiatt jelenleg is gondolkodunk rajta, hogyan lehetne ezt megcsinálni úgy, hogy az mindenkinek jó legyen.
Szöveg: Reitmesz Kornél. Képek: Ezennyi.