Érdekel a kreatív szakmák munkaerőpiaci helyzete? Vagy a vizuális kultúra, az újmédia és a mozgókép kapcsolata? Esetleg az foglalkoztat, mi a mozgókép- és médiaismeret középiskolai tárgy funkciója? Ezekhez hasonló témákban merülhetsz el március 8-án a Bölcsészet és kreatív gazdaság konferencián az ELTE Médián, ne hagyd ki!
A Média Tanszék konferenciáján a kreatív ipar és a bölcsészet kerül nagyító alá. Az előadások a kreatív szakmák és a bölcsészet mai viszonyának hazai és külföldi, elméleti és gyakorlati kérdéseit dolgozzák fel, különös tekintettel az egyetemi stratégiák, illetve a középiskolai tanítás irányaira.
Számos kreatíviparhoz köthető fogalom szán kulcsszerepet a felsőoktatásnak, mint például az információs társadalom, a tudásipar vagy a kreatív régió. A kreatív és információs gazdaság nem várt módon állítja kihívás elé a bölcsészettudományokat és –szakmákat. A kreatívipar szempontjából pedig a bölcsészszakok között is kitüntetett szereppel bírnak a film- és médiaszakok.
A középiskolai mozgókép- és médiaismeret tárgy elsődleges célja, hogy a mozgókép változatos formáinak és tereinek bemutatásával motiválja és orientálja a diákokat a kreatív film- és médiaipar felé. A konferencia ezért kiemelt témaként kezeli a mozgókép- és médiaismeret tantárgy lehetőségeit.
Az absztraktokat elsősorban az alábbi témákban várták:
- Kreatív szakmák munkaerőpiaci helyzete Magyarországon és az EU-ban;
- Konvergens szakmai területek a bölcsészszakmák és az infokommunikáció között, pl. nyelvészet, médiatudomány, vizuális kódok elemzése, video tagging stb.;
- A kreatív ipar számára képző bölcsészszakok, elsősorban a kommunikáció- és médiatudomány, illetve filmtudomány helyzete;
- A mozgókép- és médiaismeret középiskolai tárgy funkciója a kreatív ipari munkakörökre való felkészítésben;
- Bölcsészek és a startup-kultúra;
- Regionalitás és kreatív gazdaság Magyarországon;
- A vizuális kultúra, az újmédia és a mozgókép kapcsolata;
- Egyetemi tanegységlisták és a kreatív ipar érintkezései.
A konferenciát Simó György előadása nyitja. Simó György korábban újságíró volt, óriási hazai médiavállalatokat vezetett, hosszú ideje a magyar startup világában tevékenykedik. Az eseményen a kultúra és a normák szerepéről fog beszélni a kreatív gazdaságban.
Vésd be a naptárba, március 8-án ott a helyed! A konferencia további részleteiért a Facebook eseményt keresheted.
Szöveg: Benedek Rebeka