Mi az, hogy fenntartható divat? Milyen hatással van a divatipar a bolygónkra? És miért fontos odafigyelnünk arra, hogy mit veszünk? Ezekre a kérdésekre kapunk választ a Kudron Anna divatkommunikáció óráján, ami immár második alkalommal indul el az ELTE Médián.
Kudron Anna a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett Design- és művészetmenedzsment szakon, továbbá számos színházi tapasztalattal rendelkezik. 2017 őszén nyitotta meg társaival a PINKPONILO nevű közösségi műhelyt, ahol nem csak workshopokat tartanak, hanem ruhák javításával is foglalkoznak, valamint külön megrendelésre egyedi ruhadarabokat is készítenek. Anna a tanszéken divatkommunikációt tanít a téma iránt érdeklődő hallgatóknak.
A divatnak egyre nagyobb gazdasági szerepe van, így nem is kérdés, hogy maga az erről szóló kommunikáció is nagyon fontossá vált az évek során. Nem csak a ruhák megtermeléséről van szó, hanem arról is, hogy a cégek hogyan tudják azokat a tömegeknek eladni, fontosak lettek a reklámok és a különböző kampányok is.
Az előző félévben indult először ez a kurzus, úgymond kísérleti projektként. A tanárnő nem volt benne biztos, hogy a hallgatók érdeklődnének a téma iránt, de szerencsére kellemesen csalódott. Az óra sikere miatt ismét meghirdették a tárgyat, nem is egy, hanem rögtön két kódon, Divatkommunikáció 1. és Divatkommunikáció 2. néven találjátok őket.
A kurzus fő témája a fenntartható divat, így a hallgatók betekintést nyerhetnek az ehhez tartozó kommunikáció rejtelmeibe. Sőt, gyakorlati óra lévén külső helyszínekre is ellátogatnak, idén már körülnézhettek egy tanóra keretében a PINKPONILO műhelyben. Ezen kívül számos külföldi előadó tart majd órát, a vírushelyzet miatt sajnos most csak online.
Az óra erőssége hogy interaktív, előadások helyett a közös gondolkodásé, az olvasmányok elemzéséé és a csoportmunkáé a főszerep. A félév során a hallgatóknak arra is lehetőséget kapnak, hogy az arra érdemes írásaikat hazai és nemzetközi platformokon publikálják.
Az óra célja, hogy rávilágítson, nem csak a szelektív hulladékgyűjtéssel, komposztálással és a műanyag zacskók mellőzésével védhetjük a környezetünket, hanem az is rengeteget számít, hogy honnan és mennyit vásárolunk – például ruhákat.
Szöveg: Horváth Nikolett, Kép: Unsplash.